Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Jag mot rasism del 1

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Jobb, Resor, Sport och fritid

 
I dag har jag deltagit i min första antirasistiska manifestation. Min första politiska aktion över huvud taget faktiskt. En tämligen ogillad Sölvesborgspåg besökte nämligen grannstaden i morse. Jag och ett par vänner åkte dit och vände honom ryggen. När vi kom dit var det redan andra ryggvändare på plats och vi var långt fler än jag ens kunnat hoppas på.
 
Jag och kamraten bredvid mig blev dessutom snabbt intervjuade av Sveriges Radio. Jag fick fram att det här var en bra metod att visa sitt ogillande eftersom jag är emot politiskt våld. Jag är faktiskt emot i stort sett allt våld faktiskt.
 
På vägen hem tog vi en kort rast och tittade på utsikten.
 
 
Men vad är det här? "Del 1" hette ju rubriken! Var är del två? Det var eftermiddagen och kvällen på jobbet. Men det får ni undra över tills i morgon!
 
 
Kommentera inlägget här: