Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Sova med djur

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Historia, Sport och fritid

 
Som uppdatering på förra inlägget kom katterna faktiskt och lade sig hos mig. Jag hade släckt lampan när jag hörde någon liten sak tassa på golvet och snart kom en till. Det välbekanta men nästan glömda ljudet av klor mot golvet när den tar sats från golvet, någon sekund senare fyra små fötter som landar på mina ben. Ett styng av nostalgi, det här hade jag mig veterligen inte känt sedan 2005 när Busan fortfarande levde.
Rädd för att de skulle gå om jag låg och vred mig låg jag dödstill hela natten med en katt vid fötterna och en vid benen. Men ack så gott jag sov på något vis!
 
Jag är sugen på att skaffa katter, även om det gör en låst till en plats!
Kommentera inlägget här: