Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Hög utan knark, del 2

Kategori: Allmänt, DIY och pyssel, Festligt, Sport och fritid

 
Även känt som "äventyr mitt i veckan", "vårstädning" och "home makeover".
I går efter jobbet hängde mina två nyaste bekantskaper med hem och hjälpte till att förbereda för i dag. Jag ska nämligen bjuda in lite folk för att fira lyckat teorirov och tröstfesta för misslyckad uppkörning.
Jag har prioriterat ned städning lite ett tag men den här vårstädningen har fått mig att känna mig som en vuxen människa som kan ta hand om sitt hem! Vi hängde ut mattor, torkade ytor i köket, sopade och ställde in en massa skräp i förrådet. Ni anar inte hur skönt det känns!
Men kvällen slutade inte där. När jag lagat iordning den godaste kvällsmaten på ungefär 2000 år som vi avnjöt i stearinljusens sken bestämde vi oss för att dra ut på lite äventyr. Utan en droppe alkohol eller ett uns av något annat (även om vem som helst skulle ha gissat annorlunda om de såg oss) tog vi en biltur och åkte runt lite i och runt staden, skrattandes och sjungandes till avsiktligt ytliga popmusiken i bilstereon.
 
En av personerna i gänget har börjat göra sig av med onödiga möbler samtidigt som jag ända sedan jag flyttade in har lidit brist på en hallmöbel. Helt sonika tog vi med oss en fogsvans och slaktade hans TV-bänk från IKEA. Kolla, det här är som gjort för min hall. Till och med placeringen av eluttag är helt perfekt. På centimetern till och med.
 
 
Jag älskar äventyr mitt i veckan, en mår så bra av det och sover så mycket bättre av små adrenalinkickar! I dag kommer Stina Svensson från Feminstiskt initiativ till cafét och föreläser. Det är rätt stort ändå tycker jag.
 
 
 
Kommentera inlägget här: