Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Gasmasksväska

Kategori: Allmänt, Loppis och secondhand, Shopping

 
Det här kan seriöst vara världens bästa väska. Jag köpte den på loppis någon gång. det måste ha varit länge sedan för jag har inte det blekaste minnesfragment av det. Förra veckan återupptäckte jag den när jag skulle gräva fram en passande väska.
 
Jag har kommit fram till att det är en gammal gasmasksväska. Ett fack för masken, ett för filtret och ett par hemliga småfack. Där kan man ha ... småsaker.
 
 
Efter lite googlande kom jag fram till att väskan är finsk och gjord för gasmaskmodellen M61 som användes från 60-talet och 20 år framåt. 
Det här korsade min väg också, första tanken var att det kändes som en finsk version av mig själv.
 
Öj öj öj, nu minns jag hur väskan blev min! Juvelen för en tjuga. "Den här kan vara bra att ha."
 
Militärautrustning är fan det mest praktiska som finns!
 
Kommentera inlägget här: