Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Spagat-rekord

Kategori: Allmänt, Historia, Loppis och secondhand, Shopping

 
Hann med ett besök på andrahandsbutiken och kunde inte motstå kudden med en bild av Vasilijkatedralen i Moskva. Jag kommer aldrig komma undan det här landet, allvarligt talat alltså! Det första minnet jag har av Ryssland i Sverige var när jag var i ... sexårsåldern kanske och blev lite kär i en sådan där lackad skål av trä i min grannes vitrinskåp (googlade precis "rysk skål" och fick fram en bild på exakt den). Mystiskt.
Ryktet har ju faktiskt börjat gå i staden som sedan ett år tillbaka är mitt hem att jag är från Ryssland också. Mystiskt med tanke på att jag inte kan minnas att jag sagt något sådant till folk.
 
 
 
Jag tror jag slog mitt rekord i spagat i morse också. Tar mig näääästan ända ned med frambenet. Varför jag är vigare framåt än bakåt är ju ett mysterium i sig.
 
Andrahandsfyndade lite mer också.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: