Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Veg-matlagning

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Jobb, Mat och dryck

 
 
Fan, jag skulle ju blogga lite! Åh, måste bara göra det här först! Tre timmar senare.... I morse var det så dimmigt och fuktigt att det lika gärna skulle kunna vara ett par månader kvar till jul. Snart mars? Märks inte ett dugg. Men det gör inget, jag är full på livet. Eller nja, inte ens att mata fåglar kändes supermegahäftigt i förmiddags. Både jag och mina undersåtar änderna var oentusiastiska. Jag drog helt enkelt vidare till körskolan och pluggade teori innan dagens körlektion istället. Det går bra nu!
 
Efter lyckad körning gick jag till cafét för att fortsätta fixa inför lördagens event och jobba lite med rapportering, korrespondens och pappersarbete (blä vad tråkig jag låter plötsligt).
 
Men sedan tog det sig lite i coolhetsnivå, vi startade nämligen en cirkel i vegetarisk matlagning. Dagens lunch blev sent omsider en veg-burgare. Inte alls illa!
 
 
Vegetariskt är bra på så många sätt, jag äter nästan inget kött på eget initiativ längre. Jag tror köttnormen (alltså idén många har om att i stort sett varje måltid måste innehålla kött för att vara komplett) bidrar till att ändtarmscancer är den tredje vanligaste cancerformen i Sverige. Ok, hur långt ska jag göra det här inlägget? Just nu är det öppet för långa stycken om ekonomi, djurhållning, klimat och konspirationsteorier om hur nitratet butikskött pumpas med för att se "snyggt" ut påverkar oss. Vi nöjer oss så här va? Vegetariskt är gott, nyttigt och bra helt enkelt!
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: