Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Pundarryssland del 2

Kategori: Allmänt, Historia, Resor, Sport och fritid

 
En tur till Munkfors igen för övningskörning och träffa pappa. Och älskade Laxholmen där jag förra veckan, i sällskap av en modig följeslagare, vågade mig djupare in i hemligheterna som lurar i de gamla byggnaderna. Jag blir helt tagen av skönheten i förstörelsen och förfallet och det är som något slags pundarkvarter i forna Sovjetunionen. I positiv bemärkelse alltså. Skönhet är inte bara perfektionism och symmetri, skönhet är även det som vågar (och får) vara vulgärt, oborstat och förstört. Det är något vackert i det som är trasigt. Kolla bara in min bildbomb om ni orkar:
 
      
 
5782639463 foton senare.
 

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2014-02-26 | 20:26:31

    Jag orkade titta på alla bilderna =) Flera riktigt bra tycker jag. Min favorit är nog den med "Håller det äkta" Kanske en fotoutställning med tema värmland urban exploration? Fota på fler ställen?

Kommentera inlägget här: