Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Lektion 2: Bli hög utan knark

Kategori: Allmänt, Jobb, Mat och dryck

"Varför använder folk amfetamin när det finns kaffe?" frågade jag mig förut. Det var kaffekurs i kväll igen och eftersom baristan var sjuk hoppade jag in i den rollen. Vi testade olika slags bönor och gick djupare in på espresso och ristretto, alltså mer koncentrerade kaffedrycker där smakerna framträder på ett helt annat sätt än det mesta andra kaffet du kommer testa. Vi testade en brasiliansk böna och en etiopisk, det räckte för min stackars kropp.
Jag var mycket värre däran för en timme sedan men sömn är fortfarande inte att tänka på och jag skuttar runt i lägenheten som en pundare. Koffein tillhör faktiskt kategorin centralstimulerande preparat, samma grupp som bland annat amfetamin, MDMA, kat, meth och lite annat. Men det är inte som den där gången i Göteborg efter två liter bryggkaffe.
 
Men kvällen, hur har den varit? Jo, vi hade choklad som tema och besöktes av stadens eminenta pralinör som pratade om choklad och hade med lite egna smakprover. Till det bakade vi kladdkaka och drack som sagt kaffe av det lite mer sofistikerade slaget...
 
 
Att boka in en körlektion i mogon bitti är kanske inte det mest taktiska jag har gjort. Jag menar, nattsömn mellan tisdag och onsdag - vad är det? Nu är klockan elva, jag har borstat tänderna och har jätteroliga nervryckningar i ögonlocken. Som sagt, det var värre för en timme sedan. Nu har jag slutat trumma mig på benen, sjunga och studsa runt som en unge på tjack. Hjärtat är fortfarande lite överaktivt men jag satsar på att komma i säng innan tolv. Många gånger har jag kallats tråkig eller töntig för att jag prioriterar att få ungefär åtta timmars sömn men det är så galet skönt!
 
 
Så här gjorde jag när jag kom hem:
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: