Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Gratisaffär?

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Jobb, Mat och dryck, Shopping

 
Något som är rätt anarkistiskt är idén gratisaffär. Ta något, lämna något fint/fräscht/säljbart som du helt enkelt tröttnat på. Tanken slog mig när jag var uppe vid en av andrahandsbutikerna i dag och de gav bort en massa sjalar och halsdukar som annars skulle gå direkt till tippen. Jag tog emot några jag gillade.
 
 
Under eftermiddagen framförde jag idén på cafét och en handfull personer fick nya halsdukar som var och en passade dem som handen i handsken. Tusenfallt bättre än tippen!
 

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2014-02-26 | 20:33:54

    Bra initiativ. Din idé är redan uppfunnen; sök på klädbytardag. Kanske kan ni ordna en sådan dag på något ställe i Sunne? Det finns olika sätt att lägga upp det.

    Svar: Det där funderar jag på ibland också, vi hade det ju på skolan härom året. Då var det lite oorganiserat så en behöver ett bra upplägg. Poletter är ju en idé, ett plagg mot ett plagg liksom. Det dumma är att det blir lite "först till kvarn" över det. Kram
    Shimmerdimmer

Kommentera inlägget här: