Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Skaraborgsresa

Kategori: Allmänt, Högtider, Resor, Sport och fritid

 
I går gjorde jag något av det värsta en kan göra mot sig själv enligt min världsuppfattning: jag tillbringade en solig, varm eftermiddag inomhus. Vad händer liksom? Jo, redan på morgonen kände jag att jag inte var helt hundra men gick iväg ändå. Det ska mycket till för att jag ska gå hem på grund av sjukdom men så fort jag kommit hem pollensanerade jag mig (antingen där problemet låg eller en förkylning som heter duga) lade jag mig och sov i tre timmar i feberdrömmar om sjalar, bänkar och altanräcken.
 
Men det är inte vad jag tänkte skriva om i dag, ni måste ju se bilderna från långresan i påsk!
 
 
Följde med en kompis de 25 milen ned till hans hemtrakter, festade med hans gamla gäng och åt påskmiddag med hans familj.
 
 
Västgötaslätten, blåst, värme, vindkraftverk. Åkte runt och hälsade på fastrar och kusiner, till varje hem vi kom hade ryktet om min existens föregått mig. "Du måste vara Johanna!" Plötsligt hade jag fått status som någon slags partner, jag vet inte om det skrämmer mig eller om det bara är fint.
 
 
Åkte och hämtade hans skivsamling också, vi har inte ens hunnit gå igenom en tiondel sedan vi kom hem i måndags!
 
 
Pluspoäng för att årets första bad blev i havet!
 
 
Gamla ekar från vikingatiden då det även bodde folk där - Leverne äng!
 
 
Ihåligt träd!
 
 
Tog med mig något därnerifrån också. Eller någon kan en säga. Fortsättning följer. Jag har ett hemligt projekt på gång också, fortsättning följer även där.
 

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2014-04-24 | 22:32:53

    Det är tvära kast - ta det lugnt och hasta ej. Var sak har sin tid. Kram.

Kommentera inlägget här: