Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Modevisning på förbjudet område?

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Musik och kultur och allt sånt

I dag på lunchrasten gick jag till den mindre av de där två gamla övergivna fabrikslokalerna man egentligen inte får gå in i, den som har mest uppbrutet staket...
 
 
Jag gillar liksom att flanera runt därinne, destruktion och förfall är så vackert på något vis. I mitten har det varit en travers, alltså en slags konstruktion med samma funktion som en lyftkran kan man säga; att förflytta något från punkt A till punkt B. Själva traversen är borta sedan länge men just där är golvet några centimeter högre upp och bildar nästan ett lågt podium. Om man har bra fantasi. "Det är inte helt olikt en catwalk." tänkte jag och plötsligt var en vision född.
Idén går ut på att sy upp en kollektion med kläder och använda just den här fabrikslokalen som någon slags postapokalyptisk plats för visningen. Till höger syns pseudocatwalken. Den skulle täckas med plankor för att förstärka känslan.
 
Några saker skulle man såklart behöva fixa; ljus och ljud är viktigt. Något kaminliknande de stackars modellerna kan värma sig vid backstage är också önskvärt. Det finns nämligen ett backstage också bakom en vägg med en dörr som leder rakt ut på catwalken, ett extra plus i kanten om man sätter upp ett par draperier.
 
Le catwalk
 
Närmast älven är golvet gjort av plankor, för säkerhets skull går jag aldrig på dem. De ser inte ut att vara så pålitliga. Därför skulle jag sätta upp en tillfällig vägg eller något liknande där för att inga idiotgäster skulle råka ut för tråkigtheter. Det farliga området börjar börjar vid den tredje stolpen härifrån på bilden nedanför så man har massor av plats att röra sig på. Catwalken är 26 steg lång och mellan den och dörren till backstageutrymmet är det ytterligare fem steg. Lägg därtill kanske fem meter brett på varje sida av podiet. Jag tycker det låter som en ganska rymlig lokal. Ja, jag mätte i dag.
 
Den enda nackdelen är tillträde förbjudet-skylten, det skulle kunna bli dålig stämning från högre makter om man ställer till en stor sammankomst...

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: