Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Torkade äppelskivor

Kategori: Allmänt, DIY och pyssel, Funderingar, åsikter och propaganda, Historia, Mat och dryck

Den här idén snodde jag från Underbara Clara som är en av de få bloggarna jag läser. På den listan finns även några bloggar om pyssel, återbruk, handarbeten och loppisfynd. Synd bara att jag själv har tummen mitt i handen...
 
Hur som helst kärnade jag ur ett par äpplen, skar i skivor och hängde på pinnar mellan blomkrukor i köksfönstret. Ovanför elementet torkade de bra och i dag lade jag över dem i en liten glasburk. Jag hade ingen askorbinsyra hemma men det går nästan lika bra att doppa dem i pressad citron. Dessutom skiter jag i om de blir lite bruna - det är ju ändå bara jag som ska äta dem. Clara skrev att de är bra att muta trötta barn med men jag tycker det är minst lia bra till en godissugen Shimmerdimmer.
 

Som ni förstår är jag tillbaka i Munkfors, mamma skjutsade hit mig i morse efter att hon hade väckt mig både för tidigt och för sent. Jag var såklart sjukt sugen på att sova ett par timmar till men eftersom jag skulle med henne när hon åkte till jobbet hade jag inget val. Samtidigt tycker jag hon kunde gett mig lite mer tid - så är det alltid, jag säger åt henne att väcka mig en särskild tid och så väcker hon mig nästan alldeles innan vi ska åka.
 
Jag tog med mig tavlan över gamla Karlstad som jag köpte på loppis för ganska länge sedan också. Om mamma vill lägga beslag på sina broderier (perfekt, då slipper vi dem) måste vi ju ha något annat att sätta upp på väggarna. Om jag fick bestämma skulle vi såklart ha stora oljemålningar med mig klädd som olika historiska personer men det tror jag varken pappa eller Sofia håller med mig om...
Jag hade tänkt göra fler men det var skitjobbigt och blev fel hela tiden. Photoshop tycker inte om mig.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: