Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Familjen kött och familjen Addams

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Högtider, Mat och dryck

Nu sitter jag och efter-lunchen-fikar kaffe och tofuglass. Pappa lagade rotmos och fläsklägg i går kväll så det har jag just ätit. Rotmos och fläsklägg måste vara någon slags paradrätt i det här huset. Om man skiter i nyttighetsdebatten ett tag är är kött en sån där sak som vi gillar i den här familjen, särskilt en riktigt god stek är oslagbart. Det kan man liksom inte ifrågasätta. Jag tror nog att jag talar för både mig och pappa när jag säger det.
 
Innan maten tog jag en promenad men stövlarna jag valde var intrampade på något vis så nu har jag faktiskt lite ont i ena hålfoten. Jag var nog mycket värre på att trampa in skorna (tänk lite åt plattfotshållet) när jag var yngre, nu försöker jag nog tänka lite mer på hur jag går, inte bara för att det ser fult ut och förstör skorna utan för att det säkert sliter på både knäna och ryggen.
 
Vissa källor säger att det är halloween i dag. Halloween på en onsdag för såklart tankarna till Wednesday Addams i alla filmer och serier som gjorts om just familjen Addams. Hmm, tänkte jag. Kan man göra nåt kul av det? (Jag förstår att "kul" kanske inte är rätt ord här".) Jag sprejade i alla fall håret svart, det blev så där och färgen hamnade lite här och var på huden, även om jag knöt fast plastpåsar runt halsen.
 
Nu ska jag i alla fall hämta posten, sedan ska jag fortsätta att läsa. När jag rotade i bokhyllorna härom dagen hittade jag nämligen en läkarbok från 1962. I pärmen står morfars namn textat med stora bokstäver. Den är lite inaktuell på många områden men jätteintressant och ger mig kunskaper som kan komma väl till pass när apokalypsen kommer och sjukvården slås ut...
Notera bokmärket. Ja, det är en siluett av mig. Från en promotiontidning för Molkoms Folkhögskola.
 
Now I'm sitting here, having some coffe and tofu ice cream. Last night dad made eisbein and hutspot (never heard those words before, I had to look it up on Wikipedia), that's more or less a signature dish in this house. If you just ignore the debate about healthy or not we love meat and steaks. Nothing beats a good steak.
Before lunch I took a walk but the boots I chose made my left foot hurt. I think I used to walk more "inwards" with my foot back when I actually used those shoes.
Apparently it's also halloween today. On a Wednesday. Wednesday, halloween, Wednesday Addams? Why not? So I sprayed my hair black, just to try it. Now I look even more foreign, you see every now and then people tell me I just don't look Swedish. Not sure if that's good or bad. But now I'm going to se if there is anything in the mailbox, then I'm going to continue reading in grandpa's old medical book I found the other day. It's out of date but interesting and I think it can teach me useful things for when the apocalypse comes and modern healthcare falls apart.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Rebecka säger:
    2012-10-31 | 14:53:00
    Bloggadress: http://rebock.devote.se

    Bra blogg och fin bild på dig! Angående grönsakerna på min blogg, har förkokat broccoli, morötter och blomkål lätt och förstekt zucchini och aubergini i olja, sen rört ihop allt i en ugnssäker form och blandat ner pesto och krydda och toppat med fårost! cirka 20 min 200 grader ;) kram!

    Svar: Tack så mycket, det ska jag testa. :)
    Shimmerdimmer

  • Skönhetsbloggen! säger:
    2012-10-31 | 16:18:40
    Bloggadress: http://frida.blogg.se

    Mums för glass!

  • Sara Björk säger:
    2012-10-31 | 16:46:20
    Bloggadress: http://saaraaaa.blogg.se/

    USch, själv hatar jag rotmos, har inte ätit det sen jag var bebis, då åt jag nog för mycket av det =)

  • S säger:
    2012-10-31 | 18:40:37
    Bloggadress: http://baseballwife.blogg.se

    Lite Addams family slår väl aldrig fel vid Halloweentider? Tycker det blev bra.

    Svar: Tack :)
    Shimmerdimmer

Kommentera inlägget här: