Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Arbetsförmedlingen och ett par fina fynd

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Jobb, Loppis och secondhand, Shopping

Arbetsförmedlingen som sagt, det var bara att trotsa regnet och ge sig iväg. Innan hann jag in på klädloppisen och köpte mig två tröjor. Jag ser jättemånga blogginlägg om folk som gillar stickat. Det gör jag också.
 
Iappropå Arbetsfrmedlingen, folk bara klagar och klagar på dem. Många säger att de inte känner en enda som har fått jobb genom Arbetsförmedlingen och det kan vara sant. De är ju ganska ... passiva av sig. Att man skulle bli illa behandlad av känslokalla byråkrater är ingenting jag har märkt av. Min arbetsförmedlare är sympatisk, säger saker som "det kan du ju göra om du vill och orkar" och verkar vara typen som bakar cupcakes och syr gardiner på fritiden.
Och när vi ändå talar om gardiner; efter besöket sprang jag in på den andra loppisbutiken som hade rea på alla gardiner och tyger. Där fick jag äntligen tag på ett par gardiner till mitt rum istället för de där efter mormor. I det här huset har vi nämligen en mystisk brist på snygga gardiner. Hoppfullt går man ned i källaren och kollar i gardinbyrån och alltid slutar det med en besviken suck och ett "nää". Dagens fynd var lite fulsnygga på något vis men gjorde mitt rum lite mysigare. Materialet är samma som gardinerna i köket.
 
På vägen hem sket jag i alla fall i om jag blev blöt och trampade på som en själlös legosoldat, vattnet hade redan börjat läcka in i kängorna i alla fall och det fanns inte mycket att göra åt det. När jag kom hem hängde jag upp kläderna i pannrummet, bytte om och åt lunch framför tvn. Programmen som visas på dagen är så fruktansvärt ostimulerande men jag fastnade några minuter framför Allt för Sverige. Undrar om det kan vara andra eller tredje säsongen men konceptet är i alla fall att ett gäng svenskättlingar från USA kommer och söker sina rötter. Ganska roligt.
 
Today I had an appointment at the unemployment office. Nice to walk in the rain. On my way home I didn't give a damn and kept marching like a soulless mercenary. I'd get wet anyway, there was nothing to do about it. At the secondhand stores I bought new curtains for my window and two nice sweaters.
 

KOMMENTARER:

  • Jeanette♥ säger:
    2012-10-29 | 21:32:56
    Bloggadress: http://jiasdiary.com

    Sv: Det är riktiga fickor:)

  • Mathilda - PHOTOGRAPHS säger:
    2012-10-29 | 22:49:31
    Bloggadress: http://bymathilda.se

    sv: Det till och med var uppriktigt jättegott. ;)

  • Rebecca säger:
    2012-10-30 | 17:23:36
    Bloggadress: http://rebeckhaam.blogg.se

    jag har heller aldrig förstått riktigt varför man ska klaga på arbetsförmedlingen, även fast jag blivit lite irriterad på dom x antal ggr.. Det är ju inte deras jobb att leta jobb åt oss utan bara hjälpa till lite på traven, sen har alla jag mött där varit väldigt trevliga :)

  • Mohammedi's | Art, model & designer säger:
    2012-10-30 | 17:47:36
    Bloggadress: http://mohammedis.se/

    fina bilder


    NY omgång, VECKANS BLOGG, Vill du få chansen synas framför tusentals läsare i ett inlägg + i menyn i en hel vecka? Delta nu: http://mohammedis.se/2012/october/veckans-blogg-12-10-29.html#comment ♥

  • Clara ringqvist säger:
    2012-10-30 | 21:06:33
    Bloggadress: http://clararingqvist.blogg.se

    Tack snälla du!

Kommentera inlägget här: