Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

31 maj

Kategori: Allmänt

Idag lagade jag egg in a basket till frukost - sånt som V lagar åt Evey. Det blev lite halvbra, men jag är ändå nöjd med resultatet. För övrigt såg jag filmen för bara några dagar sedan - den är så djävulskt bra!





Jag har inte så mycket mer att skriva om, så jag kan ta en titt på dagens datum 31 maj. Förutom att det är ungefär 178 dagar kvar tills jag fyller år har inte så mycket hänt genom tiderna. Så många födslar har heller inte ägt rum - förutom Clint Eastwood.
Om vi istället ser på dödsfall skjöts den franske matematikern Évariste Galois i en duell 1832. Han blev bara 20 år men hann ändå göra en del viktiga saker för algebraiska ekvationer som jag inte ska gå in närmare på då jag av en ren tillfällighet och lärarens "vad fan, vad gör en poäng för skillnad?" klarade matte D på gymnasiet. Tydligen var denne Évariste frustrerad över att inte ha blivit antagen till École polytechnique och började då delta i revolutionära rörelser. Efter att ha suttit i fängelse för detta blandade han in sig i skumma kärleksaffärer, vilket var anledningen till att han drogs in i duellen som skulle komma att bli hans död.
Han var nog lite speciell.


Kommentera inlägget här: