Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Ramsberg

Kategori: Sport och fritid

Är det bra eller dåligt att inte ha skrivit en enda rad i bloggen på nästan tio dagar? Jag har helt enkelt inte haft tillgång till internet i tillräckligt stor utsträckning för att ha kunnat göra det. Nu har jag i alla fall fått tag på nätverksnyckeln till bredbandet här.
Jag är som sagt var i vackra Ramsberg, i går var det karneval och mitt pack vann andra pris. I sista minuten lyckades vi övertala Johannes att vara med också. Han tog min plats som bärare så jag kunde gå längst fram och tuta i ett stencoolt jakthorn. För att inte ha spelat på sökert tio år känner jag mig nöjd med min insats. På kvällen samlades vi ett gäng uppe vid Kurrboda och grillade lite.
För att återgå till nuet har tror jag bestämt att kaffefiltren är slut. Därför blev det svart te med vaniljsmak till frukost istället. Och honung. Något annat som fattas mig är två saker jag inte fick med mig i packningen - trots att jag minns tydligt att jag packade ned dem; nagellacksborttagningsmedel och cykloper. De sistnämmnda är jag inte lika säker på, men hur som helst spelar de heller inte någon roll då Jennie har ett par extra. Aceton hör däremot inte till innehållet i badrumsskåpet här.
Här finns det även - till skillnad från i Munkfors - ekorrar i massor. Man ser dem när man minst anar det. Skogssniglar är det ingen brist på heller.

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2011-06-26 | 11:24:04
    Bloggadress: http://sofiaskogman.blogg.se/

    så du har spelat jakthorn för tio år sen? det var nåt nytt

  • Johanna säger:
    2011-06-26 | 22:22:24
    Bloggadress: http://shimmerdimmer.blogg.se/

    Jag syftade såklart på trumpetandet i fyran eftersom det är praktiskt taget samma sak. Fast utan knappar. Precis samma.

Kommentera inlägget här: