Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Ja, vad har jag fått egentligen?

Kategori: Allmänt

Fram tills idag har presenter strömmat in från olika håll, och eftersom jag antar att allt som ska komma har kommit (nej, Jennie; jag har inte glömt halsbandet på viking.se) har jag bestämt mig för att skriva ned så mycket som möjligt (allt jag kommer ihåg) av vad jag har fått:

* Idag kom ett A4-kuvet innehållande tre alldeles underbara teckningar från Arvid. Det var nog den mest hjärtevärmande presenten av dem alla.
* På födelsedagens morgon fick jag en dammsugare (alltså bakverket.)
* Igår kom ett brev från Annakarin med ett presentkort på H&M.
* På tidsag (dagen innan jag fyllde) lät mamma mig öppna de första presenterna; en mössa och ett par jättesnygga strumpor.
* Pyjamas
* Blomma
* Långkofta
* Av Sofia fick jag en presentförpackning med tvål och deo samt en presentförpackning med läppglans och ögonskugga.
* Av henne fick jag även en två ansiktsmasker.
* Pappa fyllde på mitt kontantkort på telefonen med 200 kr. Ironiskt nog hade jag veckan innan fyllt på det själv med 100.
* Mitt på dagen den tjugofemte var jag dyblöt om fötterna och bestämde mig för att de gamla skorna hade läckt in vatten för sista gången. Alltså köpte jag ett par vinterkängor av vilka mamma betalade större delen av priset när jag kom hem.
* Av Jennifer fick jag ett paket stroopwafers (som jag såklart inte kan stava till.) Jag älskar verkligen de där sirapskakorna, och hon vet det.
* När jag kom hem stod det ett jättefint gratulationskort från Gudrun och Rudi på byrån och väntade på mig.

Nu hoppas jag verkligen att jag inte glömt något.
Idag gick jag genom Hagfors och såg att de flesta skyltfönster var förtäckta med tyg eller papp. Skyltsöndagen närmar sig, men om jag ska gå, ska jag gå i Munkfors.

Kommentera inlägget här: