Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Sunnetåget - påskedition

Kategori: Allmänt, Högtider, Loppis och secondhand, Musik och kultur och allt sånt, Shopping

Jo men var börjar vi? När tågen kom strax innan tio hade jag och Arvid gått ned till stationen för att kolla. Det var inget särskilt. En modern tågvagn och lite folk. Resten av förmiddagen var han under mitt beskydd.
Vi gick på en loppis där jag köpte en filt och en svartvit klänning. Platsen var en fritidsgård så man fick ta av sig skorna. När jag böjde mig ned för att sätta på mig mina små svarta igen hörde jag ett knak i ryggen. Min klänning! Fan!
Besvikna skyndade vi hem och jag bytte till den nyinköpta. Ett kort mellanmål och vi var ute igen.
Det där ungdomskaféet på Järnvägsgatan har jag velat kolla in ett tag men aldrig haft möjlighet. Jättmysigt och inombords var jag lättad att han inte frågade om bilderna högstadieelever hade ritat på temat "myter om feminister" som satt på väggarna.
Och de hade ett fantastiskt fint schackspel.
Efter lunchen åkte vi ut igen, den här gången var Jennie med. Mårbacka, alltså Selma Lagerlöfs barndomshem. Inomhus fick man inte ta kort men ute strosade en liten katt runt.
På våran lilla utflykt hittade vi även en utställning med svindyra lergökar och en sexistisk fotoutställning. Även om även små grytor också har öron kändes det bra att höra reaktionen "Tjejerna får skylla sig själva om de fryser när de är så dåligt klädda!". Men det var inte ok!
Och en föraning om klänningen:
I morgon blir det en dagstur över höjden igen förresten och min enorma läsarskara bryr sig SÅ mycket.
 

KOMMENTARER:

  • julia säger:
    2013-04-03 | 19:35:56
    Bloggadress: http://fames.se/photoojuliaa/

    Så söt kisse!

  • CJ säger:
    2013-04-04 | 17:42:37
    Bloggadress: http://cjs.blogg.se

    Söt katt! Och ang blommorna, jag gjorde ett diadem förra sommaren men det gick tyvärr sönder snabbt så i år tänker jag slita på något massproducerat. :)

    Svar: Haha, jo kanske ;)
    Shimmerdimmer

Kommentera inlägget här: