Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Karlstadtur med mami

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Shopping

 
Anledningen att jag åkte till Sunne från första början i går kväll var ju att mamma skulle åka till Karlstad i dag. Så blev det och även om jag hatar konsumtionssamhället gick jag runt i affärer, stan, IKEA, Välsviken och Bergvik. På den där outletbutiken som öppnade i våras köpte jag mig tre par trosor, på IKEA fikade vi och det var djävulskt gott.
 
 
På Bergvik lyckades jag äntligen orka köpa en ny BH, jag tycker det är lite jobbigt eftersom det är så omständigt att prova. Om man ser en snygg tröja passar xs eller s liksom. Ett vitt linne köpte jag också på H&M. Linnen köpte jag på Carlings också, linnen var alltså de enda riktiga kläderna jag köpte. Även hårsnoddar och två par örhängen blev mina men jag försåg mig också med ett gäng kataloger - ni vet såna där som ligger i klädaffärer för att folk ska kunna bläddra i och bli lockade när plaggen sitter så bra på deras snygga modeller. Jag däremot ser såna liks mycket som inspiration för grejer man kan tillverka själv. Jag vet att jag överskattar min talang för att sy saker men det känns lika avlägset som skidåkning känns mitt i sommaren.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: