Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Kursbok

Kategori: Allmänt

Efter dagens föreläsning och övningsuppgifter åkte jag upp till Geovetarcentrum. Och varför det då? Jo, igår ordnade jag och Anna så vi skulle få köpa varsitt exemplar av den gamla upplagan av kursboken - för 20KR! Den är nästan lika bra som den nya (mest att sidorna inte är samma) och alla andra får betala någonstans mellan fyra och fem hundra riksdaler för sina nya.
Så här var det: Biomedicinska biblioteket höll tydligen på att rensa ur en massa material, och på en dag kunde de beställa ett par upp till geovetarbiblioteket. Ett klipp är vad jag skulle kalla det.
Boken själv verkar bra. Efter flera dussin sidor av "tack till" och annat akademiskt röfslickande maler den på med massor av relevant text. Hur bra som helst!
Idag har jag för övrigt ätit en mjukglass med violtopping. Det var skitgott, eftersom viol är en av världens bästa smaker. Tyvärr snålade tjejen på såsen. Mer viol = mer awesome.
Men dret saamm, nu ska det göras sallad. Mums?
Just det, jag åt en kokt med bröd också. Med senap. Också mums.

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2011-03-30 | 21:31:07

    Violtopping lät gott, det har jag aldrig smakat. Kanske inte så bra för magen dock? Kram, kram.

  • Johanna säger:
    2011-03-31 | 06:38:13
    Bloggadress: http://shimmerdimmer.blogg.se/

    Ingen fara, det är så bra så. Och nu mår jag finfint. :)

Kommentera inlägget här: