Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Skogspromenad och avslut på ett 29 dagar långt experiment

Kategori: Allmänt

Den första november tog jag på mig ett par jeans och bestämde mig för att se hur länge jag kunde använda nyss nämnda jeans utan att tvätta dem. Villkoren var att de skulle bäras varje dag och att experimentet hade nått sitt slut när de antingen började lukta uppenbart illa eller fick synliga fläckar. Idag inträffade det sistnämnda under en skogspromenad, så nu ligger mina favoritjeans i tvättkorgen. Jeansen jag upplevt november i. När jag fyllde arton var de där, de har varit med mig på loppisar, till Karlstad, i skolan, i novembers gråa regn, i snö och i Dalarna. Nu fick jag plötsligt något så simpelt som att slänga ett par jeans i tvätten att låta vemodigt... Känn ingen sorg för mig, byxor.


Kommentera inlägget här: