Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Mango caraïbe

Kategori: Allmänt, DIY och pyssel, Mat och dryck, Musik och kultur och allt sånt

 
 
Precis som jag gillar att göra smarriga matkombinationer av vad jag har i lådor och skåp gillar jag att komponera ihop drycker av vad jag har i kylen. Juice, saft, smaksatt bubbelvatten eller vad som nu råkar finnas. När gommen ger tummen upp-signaler till hjärnan kan det hända att drycken får ett namn. Till exempel Ginnys rabarberdröm, den där saftblandningen som var för perfekt för att sätta ord på (och därmed omöjlig att ge ett namn) och den där mojito-besläktade saken som var så god att namnet försvann i dimman...
Nu presenterar jag ... Mango Caraïbe! Ta-daaa! Inte helt färdigutvecklad, jag ska experimentera mer med kombinationen mellan "öppna" och "slutna" smaker. Ingen aning om det finns ett ord för sådant men jag använder min egen terminologi.
 
 
Sitter och sjunger högt på den här underbara gamla låten också. Fransk synthpop från 80-talet!
 

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2014-03-04 | 22:57:04

    Haha, jaså glaset kom till användning =)

Kommentera inlägget här: