Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Jag tror fan på Artemis!

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Mat och dryck

 
Jag börjar fan tro på den gamla grekiska jaktgudinnan Artemis! Varför då? Härom dagen bet jag mig så förpillat i kinden att jag inte velat äta fast föda sedan dess. Och vad hittade jag i går kväll när jag var ute och jagade anarkistföda? Inte nog med att det var yogurt, det var veganyogurt. Man tar ju vad man får men jag tror jag gillar att slippa animaliska produkter ibland. Dock skulle jag inte vilja ta till mig det som heltidslivsstil, i alla fall inte nu. Frasen "Jag är vegetarian/vegan" är ofta ett annat sätt att säga "Jag vill vara lite bättre än dig". I vissa fall åtminstone bör tilläggas.
 
Om jag ska recensera havreyogurten var den väldigt ... speciell. Inte äcklig men just speciell.
 
 
Grädde fann jag en massa av också. Vilket sammanträffande, jag har ju en väldigt kär vän som gärna dricker grädde. En kär vän som kommer redan i morgon! Jag längtar men innan dess ska jag hinna med att ta en körlektion och jobba.
 
 

KOMMENTARER:

  • Sofie säger:
    2014-01-30 | 23:51:08
    Bloggadress: http://obscurepastels.blogg.se/

    Den där yogurten är verkligen inte god dock, om man pratar om veganska yogurtar. (Om du vill prova en god så skulle jag rekommendera alpro soyas soja yogurt istället mums :))

    Svar: Åh, tack för tipset! För mig går det ganska långt innan jag kallar något för äckligt men den här smaksätter jag nog gärna med något. Men den ska jag kolla in! Hoppas du får en fin helg förresten! <3
    Shimmerdimmer

  • Curt säger:
    2014-02-06 | 08:23:35
    Bloggadress: http://www.green-n-lean.se

    Smakrik, vegetarisk, ekologisk och näringsriktig mat för hälso- och miljömedvetna konsumenter.
    Green n Lean är nya generationen vegetarisk (vegan) mat som passar alla - inte bara vegetarianer.
    www.youtube.com/watch?v=MLLfaZvhqKs

    Green n’ Lean vann Garant Ekostjärna 2014 på Ekogalan i Stockholm 30 januari.
    http://news.cision.com/se/axfood/r/garant-ekostjarna-2014-till-green-n-lean,c9528262

  • Storasyrran säger:
    2014-02-08 | 12:14:55

    Kanske skulle man kunna säga att man äter klimatsmart mat om någon undrar? Eller är det också att anse sig vara förmer än andra? Nu för tiden är det inte så kontroversiellt att säga att man äter vegetariskt. Det har ju blivit så vanligt.

    Svar: Jag tycker det är kul att debatten om köttfri dag har blivit så stor så att folk ser frågan. :)
    Shimmerdimmer

Kommentera inlägget här: