Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

2014 - Ett bloggår?

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Internet

Året är nytt, livet är vänt och jag känner någon slags inspiration att blogga igen. Kanske lite ringrostig men hjärtat brinner, både av förvåningen att ha herrsällskap genom livet och av kärleken till att skriva och hoppas på att någon liten själ någonstans ska tänka lite extra på det de läst. Håret är kort och lägenheten jag bor i är hemtrevlig. Efter jobbet ska det bli en helg i Kristinehamn hos mannen och uppföljning på nyårsfirande.
 
Någon tryckte just en cupcake med citronglasyr i handen på mig och det kommer bli årets första feministuttalande på bloggen: Ingen har rätt att klandra dig för att du fetar dig! Kroppen är i högsta grad politisk och jag tar ett inlägg från Hej Blekk till min hjälp, eller lite som något matnyttigare (pun intended) i debatten.
 

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2014-02-08 | 13:17:22

    Tack för att du börjat blogga igen! Du skriver bättre och bättre och dina politiska åsikter utkristalliseras alltmer. Det är roligt att följa din utveckling i skrivandets konst och i utvecklingen av dina politiska åsikter. Var befinner du dig om 5 år eller om 10 år?

Kommentera inlägget här: