Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Återbruk: Miniväxthus

Kategori: Allmänt, DIY och pyssel

 
Härom dagen ramlade Hem & Hyra ned i brevinkastet och våren till ära testade de en handfull olika miniväxthus. "Vänta lite" tänkte jag, "de där ser ju lite ut som..." I höstas städade vi bort en massa saker på kontoret och jag hittade en grej det kändes lite synd att slänga: En diskettlåda. "Den kan nog komma till användning någon gång, även om jag inte ägt en diskett sedan högstadiet." Och jag hade rätt. Små hål i botten, ett genomskinligt lock - det kunde inte bli bättre!
 
Nu ska vi se om det börjar växa mangold.
 
 

KOMMENTARER:

  • sofia säger:
    2014-04-29 | 13:43:21
    Bloggadress: http://sofiaskogman.blogg.se

    och om du ska odla något extra dyrbart är det ju tur att det finns lås på skiten också!

Kommentera inlägget här: