Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Sunnetåget

Kategori: Allmänt

Som sagt, den nya grejen som händer här för att få mer besökare är att de (från och med i dag) anordnar gratiståg från Karlstad till Sunne sista lördagen i varje månad. Men det gällde att boka snabbt efter att biljetterna släppts hörde jag en tant säga till en annan tant. Hon hade inte fått någon biljett och bestämt sig för att ta bilen istället.
 
Ombord på tåget verkade det delas ut kassar till var och en innehållande erbjudanden och lite av varje. Det var nästan så man blev avundsjuk för att man bor här och inte fick ta del av det.
 
Fullt med folk var det i alla fall och alla affärer hade extraöppet. På torget började det hända saker på en scen de hade ställt upp kvällen innan.
 
En trollkarl. Han såg så pass mindreårig ut att jag frågade mig hur han vågade använda magi utanför Hogwarts...
Sedan slängde han ut godis till barnen. Helt magiskt hamnade det en liten kola i min ficka också.
 
Det här känns i alla fall som en bra tradition, det är alltid roligt med folk.
 
Kommentera inlägget här: