Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

En spontan konstrunda

Kategori: Allmänt, Loppis och secondhand, Musik och kultur och allt sånt, Sport och fritid

Koka kaffe som en tant, det gick lätt! Men nu då? Jo men en promenad skulle vara kul. Oj, där är det en skylt. "Konsthantverk"? Ja, varför inte?
Keramik, akvareller, stickat och oljemålningar med kvinnokroppar och geometriska former. Inte så oväntat. Ok, då fortsätter vi. Vad är det där? "Konstutställning"? Ja för farao!
Där blev jag bjuden på kaffe av en jättetrevlig tant och tittade på målningar av Sunne förr i tiden och flygfoton. Då fortsätter vi, påsken går i konstens tema med massor av utställningar av olika konstnärer och fotografer. Men vad är det för skylt utanför Gästis? Loppis? Det får jag inte missa!
Och vilket fantastiskt jävla hotell sen! Jag smög upp för trappan och kikade också, något fick mig att tänka på The Shining.
En finfin väska av läder blev min, precis som en svart finklänning som kanske måste fållas upp. Eller bäras med väldigt höga skor.
Men vilket hotell ja! Extremt smakfullt och en balkong med fin utsikt.
Till alla tre ställena drog jag med den efterlängtade storasystern när hon och familjen kom vid tvåtiden. Så nu blir det barnpassning under några dagar. Och i morgon är det dags för del två av Sunnetåget.

KOMMENTARER:

  • Emmaholm.se säger:
    2013-03-30 | 00:21:50
    Bloggadress: http://emmaholm.se

    Härlig blogg du har! Hoppas att du får en fortsatt trevlig påsk!

    Svar: Tack ska du ha, glad påsk på dig också! :)
    Shimmerdimmer

  • MALIN SUNDIN | MODE & FOTO säger:
    2013-03-30 | 13:58:47
    Bloggadress: http://malinsundin.blogg.se

    vilken snygg väska!

    Svar: Tack! :D
    Shimmerdimmer

Kommentera inlägget här: