Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Att vakna en timme för tidigt till en underbar dag

Kategori: Allmänt, Skola och utbildning

Miroi i dag igen. Coachen hade något möte i går så vi fick komma i dag istället. I morse trodde jag att jag vaknade precis innan klockan ringde, minutvisaren pekade på nian. Men varför var pappa i så fall kvar och slamrade i köket? Jag kom ned och såg att klockan var tio i sex och inte tio i sju. Fan! Bara att gå upp tillbaka och halvsova tills klockan ringde.
 
En timme senare gick jag upp, gjorde mig i ordning och skuttade ut till cykeln. Alla gamla blöta sadeltorkarpapper stirrade hånfullt på mig men jag bestämde mig för att ta tag i det en annan gång och fyllde på den lilla högen i cykelkorgen med ännu ett blött papper.
Två plusgrader, ren och fuktig luft, att det duggregnade lite gjorde ingenting, det var verkligen en härlig morgon! Inte ens att jag åkte omkull på isen i dödabacken kunde göra saken sämre, det var bara mysigt.
 
Efter att ha pratat lite med jobbcoachen om läget promenerade jag upp till centrum för att posta en ansökan till vattenlandet. Lite udda att de bara tar emot ansökningar via brev. Nu tittade solen fram och det var ännu härligare att vara ute!


Efter tio ringde jag ett samtal till en potentiell praktikplats och lagom till lunch fick vi gå hem. De här korten fick mig att le för att man ser min hand. Det är ju ... lite av ett misslyckande.
I kväll tänker jag ta bussen till Sunne för i morgon är det något slags jubileum på andrahandsbutiken. Tydligen har de ett par mannekänguppvisningar, utlottning av presentkort och de "bjuder på smått och gott". Det vill man ju inte missa!

KOMMENTARER:

  • LinnJ säger:
    2013-01-31 | 15:29:40
    Bloggadress: http://linnj.blogg.se

    fin blogg! :D

    Svar: Tack ska du ha, det värmer! :)
    Shimmerdimmer

  • Liw - FINA LYAN säger:
    2013-01-31 | 15:44:07
    Bloggadress: http://finalyan.blogg.se/

    Jag jobbar som tandhygienist och har jobbat i "utsatta områden", sett vad coca cola (ja, det finns föräldrar som ger sina barn det) och juicer gör med deras tänder. Ibland när jag ser barn i vagn med söta drycker eller annat så måste jag anstränga mig för att inte säga något.

    Priset, tyvärr... men annars har jag faktiskt inget att klaga på =)

  • B R O W N S U G A R säger:
    2013-01-31 | 17:16:35
    Bloggadress: http://www.brownsugar.blogg.se

    Svar: Tack så mycket! :D Nej det är akryl :D

  • Rebecca Bendren säger:
    2013-02-01 | 21:38:19
    Bloggadress: http://rebeccabendren.blogg.se/

    Fina du!:)

Kommentera inlägget här: