Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Randiga strumpbyxor och nygammal skrivbok

Kategori: Allmänt

Även om jag strävar efter kunskap, utveckling och intellektuell stimulans är det väl tillåtet att vara lite ytlig ibland?
- Jaså, vad har du gjort nu då din dåre?
 
Några Femina-tidningar rikare har jag blivit eftersom biblioteket rear ut gamla tidsskrifter. Modedelen är ju lite inaktuell men det finns ju annat också. Ibland är det skönt att läsa magasin istället för böcker, i alla fall är det mer praktiskt. I alla fall när man inte har tid att göra annat än att ströläsa lite några minuter åt gången.
På lördag händer det i alla fall något, Sunnetåget heter det. För att folk från Karlstad ska åka hit och gå i affärer istället för tvärtom sätter de in gratiståg varje lönelördag där man får boka platser. De affärer som är lite smarta har kanske extraöppet och erbjudanden. Secondhandaffären är i alla fall öppen på lördag. Det brukar den inte vara.
 
Och som sista, meningslöst vetande för dagen har jag skrivit ut skrivboken jag köpte i somras och börjar i en ny. Eller ny är den inte, jag skrev i den förra våren och av någon okänd anledning köpte jag en ny när den var halvfull. Så är det.

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2013-02-28 | 10:01:17
    Bloggadress: http://sofiaskogman.blogg.se

    diggar att du står och steker med tom stekpanna och avstängd spis

    Svar: Nä, strömmingbitar i alla fall. Om mamma hade vridit ned plattan är en annan sak.
    Shimmerdimmer

  • christella säger:
    2013-02-28 | 13:15:13
    Bloggadress: http://christellamiiefa.blogg.se

    Hej fin blogg, och riktigt fin design!
    Allt bra med dig?
    Kram :)

    ps: Tjusiga bilder du har :)

Kommentera inlägget här: