Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Nämen, en ny plånbok!

Kategori: Allmänt, Loppis och secondhand, Shopping

 
Efter lunchen bestämde jag mig för att ta itu med inköpslistan som låg på bänken.
Mjölk
Spaghetti
 
Visst tänkte jag. Om jag fixar det nu slipper pappa ta bilen ned sen när han kommer hem. Dessutom får jag lite motion. Win win.
Besök på mataffären brukar inte vara så intressanta och det var det inte heller den här gången. Därför hoppar jag vidare till en annan del av centrum - både bokstavligt och bildligt talat. Jag kollade nämligen in på secondhandbutiken också. I dag hade de fått in höst- och vinterkläder. Det blev visserligen inga klädinköp men för en billig penning fick jag mig en plånbok och en söt grej att hänga i ett halsband. Jag har faktiskt tänkt att jag behöver en ny plånbok ganska länge och den här var rätt snygg.
 
Nu har Shimmerdimmer mosat in sina saker i den nya portmonnän och är jättenöjd.
 
 
Den här hittade jag också. Den känns lite obestämbar på något vis. Kedjan den sitter i är kedjan till mitt andra halsband - bara för att visa. Jag tänker mig ett lädersnöre till det här istället.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: