Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Mobilhållare - återbruk

Kategori: Allmänt, DIY och pyssel, Funderingar, åsikter och propaganda

Den här idén har jag lånat från någon återbruksblogg. Tyvärr kan jag inte komma ihåg vilken men eftersom det varken är unikt eller svårt att komma på kan jag tänka mig att många har fått samma idé. När man laddar mobilen och lägger den på golvet får man igen för allt elakt man gjort under dagen i form av en snubbeltråd. Alltså är det smartare att hänga upp vad det nu är man har på laddning så kan man göra hur mycket hemskheter man vill utan att karma ger igen...
 
Jag började med att ta en tom hudlotionsflaska jag hade haft liggande i en låda ganska länge för att den "kunde vara bra att ha". Tanken var också att jag skulle klä in den i en snygg 70-talstapet också men det sket jag i. Det blev bra ändå. Fast man kan ju göra det. Om man vill.
 
Sedan skar jag den så här. I början är det lättare att skära, sedan passar det bättre med sax.
 
Tanken sen var ett hål på den delen som är lite längre så att man kan hänga upp den på en spik. När jag till slut lyckats sticka hål i plasten (med en nål och en liten kniv, det går nog lättare med en syl) gjorde jag två till för att man skulle kunna fästa den på sänggaveln. Va? Hur ska du fästa den på sänggaveln om du har två hål till? Jo, så här: 
Åt helvete med spikhålet, det är lättare att hänga upp den med ett snöre om man har en liten spik i väggen också.
 
Jag har hittat ett läderband att sätta den där berlocken i också, ganska sött.
 
Nu är maten färdig, tror ni jag kan få med mig pappa på marknad sen? I morse lät det ganska optimistiskt. "Ja, det är ju inte långt undan om det inte regnar."
 
Kommentera inlägget här: