Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Tillbaka för en kort stund

Kategori: Festligt

I går åkte jag tillbaka till skolan för att vara med på fredagskvällens fest. Jag säger inte att det inte var en bra fest, det var det absolut. Problemet var bara det att jag blev så trött att jag gick och lade mig någon gång innan tolv. Dessförinnan hann jag dansa lite, prata med några skolkamrater om hur kul det var att vara tillbaka på här och agera fan på några fejkade paparazzibilder till en av filmarnas kortfilmer.

I dag vaknade jag innan dimman hade lättat och låg kvar i sängen ett tag. Nu skiner solen och snart kommer pappa och hämtar mig. Då blir det en tur till solstaden Karlstad och middag hos faster på kvällen.




I förgår såg jag förresten Crank 2: High Voltage på Sexan. Det är uppföljaren till Crank från 2006 och filmen går ut på ungefär samma sak. Dock är uppföljaren (allt i enighet med hur det brukar vara) sämre än den första filmen.
Den här gången har Chev Chelios på något sätt lyckats överleva [ett högt fall], men den kinesiska maffian har stulit hans hjärta och ersatt det med ett makaniskt hjärta som måste laddas någon gång i timmen. Det leder alltså till samma skeenden som i den första filmen när han måste få ständiga adrenalinkickar för att överleva.
Både Crank och Crank 2 är utpräglade mansfilmer och huvudpersonen har i båda fallen bland annat sex med sin flickvän på offentlig plats. Skitkul. Om jag ska vara ärlig tycker jag faktiskt det är en ok film, men ettan är betydligt roligare. Det här känns mest krystat. Tre av fem Heart of the ocean om den första filmen får en fyra.


KOMMENTARER:

  • VS - Anna säger:
    2012-03-22 | 10:42:31
    Bloggadress: http://vittellersvart.blogspot.com/

    Tycker att det är så rolgit att Jason Statham bara får stressa i alla sina filmer, det började med Lock, stock and two smokin barrels och sen har han sprungit runt sen dess... :)



    //Anna

Kommentera inlägget här: