Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Rickrollad för en femma

Kategori: Allmänt, Musik och kultur och allt sånt, Shopping

 
I dag i Sunne tog Sofia och jag en promenad till Juvelen och Hamsterboa. Det är alltså två andrahandsbutiker som säljer kläder respektive saker. På juvelen köpte jag en fräsch, säkert nästan oanvänd, flanellskjorta av dammodell. Gött när det inte är så varmt ute längre.
På Hamsterboa fyndade jag två LP-skivor, eftersom de bara kostade fem kronor styck. När jag stod och bläddrade i skivbackarna föll blicken på en väldigt bekant herre vid namn Rick Astley. Klicka på bilden för att ta reda på vad han är känd för.
 
 
Den andra skivan jag hittade var något med Viktor Klimenko. Jag har ingen riktig koll på vem han är, men han har varit med i ett julinlägg på Katastrofala Omslag med beskrivningen En man sitter och läser bibeln iförd röd militäruniform med patronhållare. Allt är rött, Kristus lever och man kan vänta sig ett maniskt utbrott när som helst. Det kan bara betyda JUL!
Fast det är inte just den skivan jag köpte, det var en annan. Viktor Klimenko är ryss-finne och föddes i ett fångläger (true story). Han är även känd som den sjungande kosacken. Nu för tiden ser han ut som vilken sjuttiårig gubbe som helst men på när det begav sig såg han ut som ett tvättäkta äckel, en farbror man inte ska följa med i bilen - även om han bjuder på godis. Tydligen har han varit med i några filmer också, under selected filography finns titlar som innehåller orden "vodka" och "sauna". Är man ryss-finne så är man...
 
 
Kommentera inlägget här: