Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Arbetslös, wohooo!

Kategori: Allmänt, Historia, Jobb

 
Tre arbetspass gjorda, de tre sista faktiskt. Innan jag började på fredag drog mamma och pappa med mig till Sahlströmsgården där vi åt lunch bestående av lax och någon slags currysås med citron. Oklart varför. Sedan var det dags att arbeta. Efter jobbet kollade Erika och jag på OS-invigningen innan vi gick och lade oss. 
 
I går (och i dag också för den delen) vaknade jag av hundar som slickade mig i munnen. Mums. Lördagen bjöd på ganska tråkigt väder och inte så många öppna affärer, men det kanske inte är någon jätteförlust. Ibland är det skönt att sitta och se på TV också. Egentligen gillar jag inte sport, men individuella sporter är roligare än lagsporter. Fäktning, olika slags skytte och gymnastik är ju alltid kul. 
Ännu ett arbetspass och ännu en natt på soffan. I dag jobbade jag tolv timmar. Det funkar för mig. Erika åkte iväg vid sjutiden på hundutställning, jag drack mitt kaffe, åt min grötkorv och tittade på History Channel där en dokumentär om Billy the Kid var i full gång. Han har ganska länge varit en av mina favoritdesperados i Vilda Västern, om inte den absolula favoriten till och med. Han dödades när han var i min ålder och sägs ha skjutit lika många personer som de år han hade levt. Jag förespråkar inte brottslighet såklart, men revolvermän i Amerika får man ha som idoler! Under flera år levde han på flykt från rättvisan och hade tidvis ett eget rövarband som dödade, plundrade och red mot solnedgången på prärien. 
I dag tittade i alla fall solen fram en stund och efter jobbet skjutsade mamma mig till Sunne. Nu är en arbetsperiod över och jag kan återigen titulera mig arbetslös. Det firades genom att mamma bjöd mig på ett glas vin till maten. Ingen aning om varför. I morgon ska jag försöka ta mig till Munkfors,men jag känner att det finns så många ställen jag vill åka till. Örebro och Göteborg om jag hinner är väl högsta prioritet.
 
 
Kommentera inlägget här: