Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Årets sista dag

Kategori: Allmänt, Högtider, Shopping

När Jennie med familj hade åkt hem till sitt och jag hade klätt mig bestämde jag mig för att ta en "liten promenad" innan mamma skulle till Jobbet och jag skulle med henne över höjden. Sofia ska nämligen dricka in det nya året i goda vänners lag men jag är inte alls avundsjuk på henne eftersom SVTs metereologer utlovade regn vid tolvslaget.
 
Huvudsyftet med min promenad var gratiskaffet på ICA eftersom jag inte orkade göra något eget. Gratis är gott. Men vart skulle jag gå när det var uppdrucket? Jag fortsatte lalla runt en liten stund och eftersom jag har ganska svårt att leva som jag lär bar mina fötter mig till Lindex där de hade en hel del rea. När jag hade bestämt mig för ett vanligt svart linne (det är något som kan användas till det mesta) av organisk bomull (viktigt) föll min blick plötsligt på en rödrutig vinterklänning av någon slags bomullsflanell. Jättehärlig och nästan larvigt billig så jag köpte en i blårutigt också.
 
Nu sitter jag hos pappa som är och hjälper en bekant med något, eftersom jag nästan skulle kunna ta ut doktorsexamen i att glömma saker har jag ingen aning om vad han behövde hjälp med. Här klingar nog nyårsklockorna i stillhet så slipper allt vara så pretentiöst.
 
Kommentera inlägget här: