Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Ingen mer partikel i näsan

Kategori: Allmänt, Funderingar, åsikter och propaganda, Hälsa och sjukdom, Musik och kultur och allt sånt

 
Sedan början av veckan har jag nyst ganska mycket. Det har liksom känts som om jag hade nån liten grej, kanske samma storlek som ett sockerkorn, i vänster näsborre. Direkt jag har andats genom näsan har det triggat nyssystemet. Lite jobbigt men det är så djävulskt skönt att nysa! Håller ni inte med? Det är så jävla tillfredsställande att bara släppa ut en jättenysning och dra ett djupt andetag efteråt. Man känner sig så renad. Jag skulle kunna jämföra med en riktigt bra tarmtömning men då blir det dålig stämning och sura miner från familjen som tycker det är sjukt olämpligt att skriva om sånt. Det låter jag alltså bli. För ett par kvällar sedan var näsan så trött av allt nysande att jag fick kleta på idominsalva när jag skulle sova. Den natten lyckades jag nästan klardrömma också, men jag råkade vända lite på mig så jag vaknade istället. Det är lite sånt de sysslar med i Inception för er som har sett den. Jag drömde att jag blev överfallen av en ogärningsman som höll fast mig och jag hade något slags övermedvetet och kunde göra djupare reflektioner över mitt handlande än man vanligtvis kan i drömmar och kunde bestämma vad jag skulle bära för utrustning. När jag gjorde upp planer för hur jag skulle ta mig loss hamnade en fällkniv i min byxficka men jag kom fram till att det skulle vara för svårt att dra fram den så plötsligt hade jag en kniv i bältet. Den kniven drog jag och skar ett djupt köttsår i ogärningsmannens höft. Sedan sprang jag iväg och det blev svart. Det var här jag skulle kunnat hoppa in i vilken valfri dröm som helst men man kan inte kontrollera (den riktiga) kroppens rörelser när man sover och i just det ögonblicket vred jag på mig så att jag vaknade. Sen var det skitsvårt att somna om.
 
Om en stund slutar mamma och då ska jag och Sofia åka med henne till Sunne. I morgon har hon nämligen tänkt ta en Karlstad-tur. Det var ett tag sedan. Under tiden kan jag ge er en låt att lyssna på: Bang bang - Nancy Sinatra
 
Kommentera inlägget här: