Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Halloweenfest

Kategori: Festligt

I går var sista skoldagen innan lovet. Efter effektsminkning och improvisationsövningar var det lunch. Under eftermiddagen var jag ledig och sedan var det tacos och scenframträdanden. På kvällen var det halloweenfest. Det var säkert jättekul för de (typ 95%) som drack, men jaja - det var väl trevligt ändå. Jag dansade lite, pratade med lite folk, pratade lite i telefon med Johannes, sedan lade jag mig på en soffa för att betrakta de som dansade. Att det nästan var kvällens höjdpunkt kanske säger lite om festen i allmänhet. Jag är liksom en observatör snarare än en aktör i sammanhang. Bollade en orange halloweenballong lite fram och tillbaka med Sergej, kollade lite mer på de som dansade. Vid halv tolv gick jag tillbaka upp till mig och pratade lite mer med Johannes, sedan bestämde jag mig för att försöka sova. Det gick bättre än jag trodde att det skulle göra - festen dog ut strax efter midnatt.
I morse kom Johannes med bussen, och i matsalen fanns det kvar kaka från gårdagens middag. Jag tror pappa ska hämta oss efter han slutar i eftermiddag.
Kommentera inlägget här: