Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Brandskyddsinformation

Kategori: Allmänt

I dag har vi haft besök på skolan av några från Drivhuset som är en verksamhet som hjälper unga att starta eget och utveckla sina idéer. På kvällen stack jag iväg på ett MT-uppdrag. Folk från räddningstjänsten knackade dörr och informerade om brandsäkerhet och jag gick med och tog lite anteckningar då och då. Och så fick jag åka pickup. Egentligen skulle jag hellre ha åkt i den stora brandbilen, men skit samma. Det är i alla fall roligt att få komma ut lite istället för att bara hänga på internatet när vi inte ens har TV. I helgen hände nämligen lite otrevligheter. Jag var inte här då och har bara hört det ryktesvägen, men det rör sig om en objuden gäst, bankande på folks dörrar och en försvunnen (och senare upphittad trasig) TV-apparat. Vid den återupphittade TVn fanns även gärningsmannens skjorta.
Ja ghar nyligen upptäckt det goda med Varma Koppen, däremot tycker jag det är svårt att inte få klumpar. Det är nästan så att man skulle vilja ha en sådan där gammal visp som man vevar på (elvisp utan el). Jag börjar däremot bli fruktansvärt trött på smaken av tranbärsjuice.

KOMMENTARER:

  • Storasyrran säger:
    2011-10-27 | 22:17:08

    Apropå klumpar i koppen så kan jag rekommendera en redningsbägare. En sådan använder vi flitigt att göra välling i, borde funka med varma koppen också? Och apropå tranbärsjuice, så kanske såna där tranbärskapslar vore på sin plats för att slippa smaken av tranbär?

Kommentera inlägget här: