Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Filtren som fanns

Kategori: Sport och fritid

Jag tänkte låta mina (ganska fåtaliga) läsare få veta att kaffefiltren inte alls var slut - de befann sig blott annorstädes än i kaffefilterhållaren (vilket är en lika dryg uppfinning som till exempel mösskydd och sådana där plastrumpor som ger ifrån sig ett pruttljud när man trycker på en knapp). Hur som helst fick jag min kopp fylld. Dagen var väldigt intensiv med ganska mycket konflikter mellan föräldrar och son. Jag tog en promenad för att undvika tinitus och hamnade på loppisen nere vid bruket. Där köpte jag mig en femkronors broch jag spanat in ett tag. Även om jag inte har bildbevis kan jag bedyra att den inte ser lika plastig ut som den känns. I apropå plastig är min burk med lite örhängen borta. Jag hade den i förmiddags och kan inte för mitt liv komma på var den kan ha tagit vägen.
Nu på kvällen har jag tagit en promenad med Carola och tagit kort på blommor, Vrethammars gård och den halvt tömda kanalen. Tydligen hade bävrarna motverkat kraftverket genom att bygga sin damm så olägligt att allt tycktes kunna gå åt fanders.
Blogg.se verkar ha något tjong med att ladda upp bilder, så jag ger upp. Tyvärr. När vi kom in på gårdsplanen runt halv tio var Arvid fortfarande ute och lekte. Borde inte en femåring sova vid den tiden?
Kommentera inlägget här: