Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Lördag

Kategori: Allmänt

Sofia var ute inatt, ändå vaknade hon innan mig. Efter frukosten gick jag och pappa ut för att leta reda på Lindarna. Där fanns en skylt där det stod om Norra Rådas förteckning över olika torp på skogen. Sedan gick vi vidare i konstant stigning tills vi nådde högsta punkten. Man kunde se ända till Skärgen, eller Jala om man hellre ville det. Där fyllde vi våra bukar med kakor och festis innan vi gick vidare ned mot vägen som tog oss ned tillbaka till vägen. Hela turen tog nästan tre timmar. När vi kom hem tillbaka vankades det utflykt, så jag vaskade av mig under armarna, bytte T-shirt och slängde i mig lite lunch bestående av kassler och potatis innan vi åkte iväg i Peters störtcoola jeep. Jennie, mamma, Sofia och Ivar åkte i Sharanen medan Arvid åkte med oss. Det blåste gött i håret och jag hoppade in och ut på de olika ställena som världens spänn-Albert.
Första stoppet var Lakene gård där man det fanns massor med djur - som man fick klappa. Getter, höns, får, kor, ankor och helt underbart mjuka kaninungar. Sedan gick vi över till ostgården bredvid där Peter bjöd på hemgjord glass laget runt och Jennie köpte ostar.
Värmen var fruktansvärd, så vi åkte och badade i Lakenesjön. Då gick solen i moln. Vi badade i alla fall, även Arvid och Ivar. På hemvägen stannade vi i loppisen i by. Jag köpte ingenting, men jag drack i alla fall kaffe och nallade lite av våfflan som egentligen skulle ha ätits av Ivar som inte var så värst våffelintresserad.
Nu har jag ätit kvällsmat och ska snart springa ned i källaren och hämta Arvids skor som han glömde där nere förut.

KOMMENTARER:

  • stuffstuff säger:
    2011-07-31 | 17:08:05
    Bloggadress: http://stuffstuff.blogg.se/

    Har du en stund över? :)

    Kika då in på bloppisen!

    stuffstuff.blogg.se

    En massa trendiga plagg och andra prylar till vrakpris!

    KRAM KRAM :D

Kommentera inlägget här: