Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Gabelåben

Kategori: Allmänt

This is it ! Jag är i behov av en ny garderob - men inte vilken garderob som helst. Jag har en teori om att arkitekten som ritade vårt hus hade rökt lite för mycket jazztobak...
Planlösningen är lite småkonstig, trappan till övervåningen är ovanligt smal och krokig och inte minst - taket i mitt rum är både snett och lägre än tak i normala sovrum... Att installera bokhyllan för några månader sedan var inte det lättaste direkt, och om jag skulle köpa en garderob skulle samma problem komma tillbaka. Jag måste bygga en själv. Den måste vara bredare än den jag har nu (kläderna får nämligen inte plats), men inte mer än fem centimeter bredare. Det skulle resultera i att den inte skulle få plats. Den står nämligen i en liten nich i väggen (gud vet varför det är byggt så...). Helst ska garderobfaan vara vit också för att passa ihop med det övriga möblemanget i sovdelen (sängen, bordet, stolen, hyllan).
Kriterier:
85 centimeter bred (jämför med tidigare 79)
180 centimeter hög (20-23 centimeter kvar till taket så att cd-spelaren och syskrinet ska få plats)
Färg: Vit
Helst inte klassisk, tråkig IKEA-stil


Kommentera inlägget här: