Shimmerdimmer

Mitt land är frusen musik.

Festivalsommar? Inte med den mamman inte.

Kategori: Sport och fritid

Idag hade vi nationellt prov i engelska. Jag kom lite för sent, men över lag gick det nog helt okej. Sedan satt jag med mina kompisar och diskuterade festivaler. Om De ska till Hultsfred vill jag med, men annars inte. Man vill ju inte åka själv... För övrigt har jag planerat att åka på Putte i parken med Sofia. Peace and love låter såklart svinkul också, men det finns ju gränser; dels för vad plånboken tål och dels för hur långt mamma (och pappa) släpper iväg sina staaackars, försvarslösa små flickor (se: tuffa, självständiga motherfuckers på då 16 och snart 18 år...). Om det skulle ha varit för 5-10 år sedan skulle jag ha förstått, men hennes överbeskyddande går verkligen till överdrift.

När jag kom hem tog jag givetvis upp frågan, vilket jag aldrig skulle ha gjort: Hon sa att "det räcker gott och väl med Putte i parken", blev sur och har tjurat ända sedan dess. Nu ska jag gå och duscha.


Kommentera inlägget här: